Rotary Club

26 augusti 2024

Mingel, Frukost & Föredrag kl 07:15-08:30

Plats: Ängby Kyrkas nya lokaler, Kyrkbacken 9, Bromma, Tbana Islandstorget, gratis parkering med p-skiva

Fredag 30/8  Frukost om den mänskliga faktorn i informations- och cybersäkerhet med Carolina Angelis från Truesec

Carolina Angelis är är hon säkerhetsrådgivare på Truesec Human Threat Intelligence. Carolina Angelis arbetade nästan 20 år inom den svenska underrättelsetjänsten, först på FRA och därefter vid MUST. Idag hjälper hon såväl företag som statliga verksamheter att utvecklas inom informationssäkerhet, cybersäkerhet samt hur man motverkar spionage. Hennes bakgrund ger henne en unik inblick i hur de underrättelsehoten som riktas mot Sverige faktiskt ser ut. Och hur vi, både som privatpersoner och som företag, kan arbeta aktivt för att skydda oss mot dessa hot.

9k=

Fredag 30/8   Livet i bikupan, en snabbkurs för blivande biodlare m Johan Jarbrant ordf i Sollentuna Biodlare

Johan är ordförande i Sollentuna Biodlare och på deras hemsida hittar du mycket information om verksamheten: https://sollentunabiodlare.se/

Johan kommer att berätta om biodling och att driva bisamhällen. Han kommer att gå igenom biåret för samhället och indivderna, berätta om tidsåtgång, hur mycket honung det ger samt ge mängder med praktiska tips och trix.

Johan driver ca 15 st bisamhällen tillsammans med olika företag och organisationer. Han säger att han ägnar sig åt en hobby som spårat ur.

Välkomna!

Bjud gärna in gäster till våra frukostmöten

Vi vill ju gärna ha flera medlemmar, så bjud gärna med gäster till frukosten så att de själva får uppleva en frukost med Sveriges kanske trevligaste Rotaryklubb.

Språkcaféet på Restaurant Yalla i Rinkeby söker fler deltagare

Språkcaféets verksamhet syftar till att ge arbetstränande kvinnor med utländsk bakgrund möjlighet att öva på svenska. Man söker nu fler stödpersoner. Gärna 2 st. Hör av er till Monika alt Mats A vid intresse för mer info.

Information från styrelsen om medlemsavgift och namnbricka

Styrelse fattade i juni beslut om att beställa nya namnbrickor till klubbens medlemmar för att bära dessa på klubbens sammankomster. Dessa kostar 100Kr per bricka och den kostnaden kommer att debiteras varje medlem. Medlemsavgiften är oförändrat 1500Kr/medlem enligt beslut från senaste årsmöte. Fakturan som skickas om några dagar kommer därför att bli 1500:- + 100:- eller totalt 1600:-

NYHET PÅ HEMSIDAN:

Många av våra frukostmöten videofilmas. Dessa filmer finns tillgängliga på hemsidan för påloggade Rotarymedlemmar. Dessa och andra relevanta nyheter såsom protokoll mm är samlade med senaste information överst på ett projekt för klubben som heter RC Stockholm Brommaplan. Du kan också hitta dit genom att klicka här.  Du får sedan bläddra nedåt för att hitta det du söker.

Längst upp till höger finns gul ruta där det står DONERA TILL KLUBBEN.

Klicka på länken – här kan du swisha till klubben och pengarna går direkt till det ändamål du har valt.  Så även om du inte kan komma på fredagsmötet så kan du ändå bidra med en gåva.

KLIMATET:

Vi kommer att fortsätta med klimattipsen men från nu ca en gång per månad. Du hittar du redan givna klimattips de genom att klicka här.

Vi ses på fredag!

Välkomna