Hållbarhet som del av företagets DNA

onsdag 24 september 2014 18:00-21:00, Företagsekonomiska Institutet (FEI) Döbelnsgatan 4 Stockholm

Rotarianerför hållbar utveckling (RHU) är ett nätverk av engagerade Rotarymedlemmar som är intresserade av hållbarhet.

Vi håller ett seminarium “Hållbarhet som del avföretagets DNA” med fokus på CSR, Corporate Social Responsibility/företagenshållbarhetsansvar

den24 september 18.00 - 21.00 på Företagsekonomiska Institutet, Döbelnsgatan 4,Stockholms City.

Bl a kommer programmet att innehålla en presentation av GodEloch efterföljande diskussion. Dessutom kommer vi att diskutera vår målsättningför verksamhetsåret 2014-15. Fika till självkostnadspris.

Välkomnaett anmäla er på distriktets hemsida. Se oss på Facebook, Rotarianar förhållbar utveckling, https://www.facebook.com/groups/379450252141749/.

Seminarietitel "Hållbarhet som del av företagets DNA?"

RHUs hållbarhetsseminarium 24 september 18.00 - 21.00 på FöretagsekonomiskaInstitutet, Döbelnsgatan 4 i Stockholms City.

Hos GodEl är allt från produktentill vinsten hållbar. Johan Carrick, försäljningschef på GodEl presenterar ochdiskuterar. Anmälan till Erika Dennerheim,erikadennerheim@hotmail.com taremot senast 22 september.

Dessutom - innehåller seminariet:
- Start 18.00 med fika!
- Vad kan Rotary lära av GodEl?
- RHU ledningsteam presenterar sig
- Internationella nedslag i andrahållbarhetsnätverk inom Rotary, Olov Moëll, Järfälla-Kvarnen
- Det är nu 1,5 år sedan vi skapade RHU - dags attdefiniera/omdefiniera nätverket vision och mål? Gruppdiskussion
- Vad blir nästa RHU-event? Erika Dennerheim ochLars Hålén tipsar