Rotary Talks 2015 seminarium om "Välfärd inom Jordens hållbara gränser"

måndag 9 februari 2015 17:30-21:00, Scandic Star Hotell, Sollentuna Centrum.

Inbjudan till

ROTARY TALKS SEMINARIET 2015-02-09

”Välfärd inom Jordens hållbara gränser”

För Dokumentation från seminariet den 2015-02-09 klicka på http://www.rotary.se/_default/orgdis/nyheter.aspx?OrgId=1005&NewsId=27963

Rotary Talks är en årligt återkommande seminarieserie som syftar till att objektivt lyfta fram och allsidigt belysa någon enskildviktig samhällsfråga där Rotary kan "göra skillnad".

Seminariet ”Välfärd inom Jordens hållbara gränser” belyste angelägna frågeställningar kring klimat, miljö, attityder arbete, välfärd och näringsliv på temat ”Vad krävs för att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle"

Seminariet öppnades av vår guvernör
Margareta Hölcke, som också uppmanade alla samhällsengagerade rotarianer att anmäla sig.

Framtidsminister Kristina Persson inleder med att redovisade sin syn på de politiska möjligheterna till förändring.

Huvudtalare var de internationellt välkända miljöexperterna Anders Wijkman och Johan Rockström som gav en helhetsbild av det aktuella läget - dvs de sociala och ekologska utmaningar vi står inför. Du erbjuds också köpa föreläsarnas böcker rabatterade ned till ca. 1/3-del av ordinarie pris, se nedan.

VD Mattias Goldmann på "tankesmedjan" Fores presenterade exempel och idéer om hållbara lösningar under rubriken "Den underbara utmaningen - hållbara affärsmodeller".

Projektet ”Rotarianer för en Hållbar Utveckling”(RHU) presenterades av Björn Klemming och Lena Berg.

Projektgruppen för Rotary Talks