Ett aktivt yrkesnätverk - en förutsättning för Rotarys framtid

torsdag 19 april 2012 18:30-21:00, Blasieholmens Restaurang Blasieholmsgatan 4C Stockholm

Ett aktivt yrkesnätverk

– en förutsättning för Rotarys framtid

Ta med dig några klubbmedlemmar och bli inspirerad i hur du kan bli en bättre nätverkare. Ni kommer att få konkreta tips på hur klubben blir attraktivare för nya och befintliga medlemmar.

I våra rotaryklubbar har vi bank av kompetenta yrkespersoner. Erfarenheter som kan användas av andra medlemmars olika behov i karriärskifte/befordran/omorganisation. Om vi utvecklar klubbarna så att de blir en plats för yrkeslivets olika operativt/taktiska frågor och också etiska och moraliska ställningstaganden, kommer Rotary att bli attraktivare. Rotary ska fortsätta med sitt fantastiska samhällsengagemang och alla klubbar behöver nu stärka det andra slumrande benet -Yrkesnätverkandet.

Det attraktiva Rotary startar nu – Välkommen till en kväll om nätverkande och Rotarys grundtankar om etik o moral.

Kvällen arrangeras av Yrkestjänst/nätverks-kommittén inom distrikt 2350.

ps Under kvällen kan du även anmäla intresse för att vi ska komma ut till din klubb och berätta mer.