Besök av Distriktsguvernör Mika Lindfors

onsdag 9 oktober 2024 18:00-20:00, Impact Hub Stockholm, Jakobsbergsgatan 22, 111 44 Stockholm, Sverige
Webbplats: https://stockholm.impacthub.net/
Talare: Mika Lindfors
Organisatörer:
  • Josef Icmen

Bästa Rotarymedlemmar!

Vi har äran att få välkomna våran distriktsguvernör Mika Lindfors, för det nybildade distriktet 2355. Mika kommer från Finland, Åland och flyttade till Sverige hösten 2004 med sin familj.

Han är ingenjör, ekonom och har verkat som egenföretagare sedan 2003. Han har också varit medlem i Täby Rotaryklubb sedan 9 september 2013 och var president för klubben under året 2017-2018 samt distriktsskattmästare under åren 2019-2022.

Enligt första guvernörsbrevet uttalar sig Mika om att Rotary är en fantastisk organisation som gör mycket gott i världen, men att vi är beroende av våra medlemmar. Utan medlemmar existerar inte Rotary - vi måste göra allt vi kan för att ta hand om våra medlemmar på bästa sätt. Klubbarna har självklart ett stort ansvar för sina medlemmar, men även distriktet har ett ansvar. Distriktet ska stödja sina medlemmar, vilket är alla klubbar inom distriktet, och stödet består av utbildningar, konferenser, seminarier, support och aktiviteter.

Stephanie A. Urchick tjänstgör som Rotary International President under året 2024-2025 och hennes tema är The Magic Of Rotary, (Rotarys Magi). Enligt Stephanie skapar medlemmar magin genom varje utfört projekt, varje dollar vi donerar och genom varje ny medlem i Rotary.

Kom och träffa distriktsguvernören, mingla, ta del av intressanta dialoger samt lyssna på föredraget som kommer hållas på plats.

Detta är ett hybridmöte och ni ansluter er genom att klicka här. Vi kopplar upp oss online vid klockan 18:30.

Distriktsguvernör Mika Lindfors

Din registrering

Registrering

Registrering fram till: onsdag 9 oktober 2024 18:00

Max. antal deltagare: 40

Medlemmar: Logga in innan registrering.
Logga in innan inskrivning

Din registrering