VILL DIN KLUBB ATTRAHERA NYA YRKESVERKSAMMA MEDLEMMAR?
Rotary är ett stort yrkes- och kunskapsnätverk men inte störst. Det största yrkesnätverket globalt är LinkedIn, en digital plattform för yrkesrelaterat kunskapsutbyte och karriärmöjligheter med 1 miljard användare, som ägs av Microsoft.
På LinkedIn når vi en yrkesverksam målgrupp där många vill utveckla sina nätverk i givande kontexter - samtidigt som det finns Rotaryklubbar som behöver förnya sig och attrahera yrkesverksamma medlemmar. Det är också möjlighet att i det här sammanhanget informera vad Rotary är och står för och också berätta om allt gott som vi gör både lokalt och globalt.
Distriktets medlemskommitté bjuder in till en kort kurs utifrån ”Best-practice” som lyft Stockholm Rotaryklubb, Grand Hôtel med medlemsrekrytering via LinkedIn. Du får handfasta råd hur du kan arbeta med LinkedIn för att attrahera nya medlemmar och synliggöra din klubb för yrkesverksamma.
För vem: Du är redan användare av LinkedIn, du har en egen profil och är närvarande i flödet då och då. Det är en digital kurs baserad på att du redan kan själva plattformen. Datum: Tisdag 27 augusti 18:30-19:30