Distriktskonferens 2024

lördag 12 oktober 2024 08:30-16:15, Uppsala universitet, Ihresalen, Engelska parken, Thunbergsvägen 3H, Uppsala
Webbplats: https://www.uu.se/campus/engelska-parken/boka-lokal--konferens/ihresalen
Organisatörer:
  • Mika Lindfors

Distriktskonferensen kommer att hållas i Ihresalen vid Uppsala universitet och alla deltagare måste registrera sig på förhand.

Tanken med årets distriktskonferens är att uppmärksamma konsekvenserna av krig och inspirera rotarianer att fortsätt donera och driva projekt för att hjälpa utsatta människor i krigsdrabbade områden.

Inledningsvis fördjupar vi oss i Rotary Foundation och sedan kommer flera föredragshållare att beröra Rotarys första fokusområde ”fredsbyggande och konfliktförebyggande” samt fokusområdena ”förebyggande och behandling av sjukdomar”, ”vatten, sanitet och hygien” och ”mödra- och barnhälsovård”. Naturligt kommer vi även att beröra vårt sjunde fokusområde miljön samt vårt program för ungdomsutbyte.

Efter konferensen mellan 16.15 – 17.00 kommer det även att finnas möjlighet att köpa en signerad bok av Mark Levengood.

Parkering kan ske på de utmärkta parkeringsplatserna i nedanstående karta och endast entrédörrarna 3L och 3N är öppna under morgonen.

2Q==

Din registrering

Registrering

Registrering fram till: fredag 11 oktober 2024 12:00

Max. antal deltagare: 245

Medlemmar: Logga in innan registrering.
Logga in innan inskrivning

Din registrering