Pre-PETS Sthlm Västra

måndag 13 februari 2023 18:30-20:30, Tappströmsskolan. Tappströmsvägen 3, 178 32 Ekerö
Webbplats: https://www.ekero.se/forskola-skola/grundskola/skolor-i-ekero-kommun/tappstromsskolan-7-9
Talare:

Birgitta Dickson, DGE

Fredrik Olsson, AG

Organisatörer:
  • Fredrik Olsson f.d. Jarny

Till inkommande presidenter i AG-område Stockholm Västra.

Jag heter Fredrik Olsson (fd Jarny) och blir nästa Rotaryår assisterande guvernör (AG) för område Sthlm Västra.

1 juli går ni på era uppdrag som presidenter i era respektive Rotary-klubbar och som en förberedelse inför detta vill jag härmed bjuda in er till ett förmöte till PETS, ett s.k. PRE-PETS. Förutom ni som inkommande presidenter, jag som AG (assisterande guvernör) så deltar även Birgitta Dickson, som kommer vara distriktsguvernör under ert presidentår.

Jag lägger även en inbjudan i Polaris.

• Kort presentation av alla (namn, yrke, klubb)
  • 10 min
  • DG presenterar sig och distriktet (Birgitta) – distriktsteamet, de resurser som finns mm
  • 15 min
  • AG presenterar sig (Fredrik)
  • 5 min
  • Rotary internationella inkommande president & årstema (Birgitta)
  • 5 min
  • Utbildningar (Fredrik och lite Birgitta) – RLI, PETS, My Rotary/Learning Center
  • Presidentens roll  – PETS, ta fram Action plan, presidenthandbok
  • 10 min
  • Årshjulet  – viktiga datum, förslag till residentsamråd, övriga besök om du vill boka in?
  • Paus
  • 5 min
  • Allas reflektioner  – hur ser det ut i klubben idag, förväntningar, farhågor, frågor?
  • 60 min

PRE-PETS är tänkt att hållas måndagen 13 februari kl. 18.30 på Tappströmsskolan, Ekerö centrum. Dit är enkelt att ta sig med bil eller kollektivtrafik från Brommaplan. Adressen är Tappströmsvägen 3, 178 32 Ekerö. Vi möts vid stora entrén.

Undrar ni något inför PRE-PETS hör gärna av er. Ni ser mina kontaktuppgifter nedan.

Väl mött 13 februari!

Fredrik Olsson (fd Jarny)

Assisterande Guvernör Sthlm Västra

Distrikt 2350