Workshop PR & Info

måndag 25 november 2019 18:00-21:00, Östermalms Föreningsråd Valhallavägen

Välkomna till workshop om genomslag i kommunikationen

— SÅ GÖR VI NÅGOT REDAN BRA ÄNNU BÄTTRE! 

Agenda
1. DG har ordet

Om kommunikationens betydelse och målet med workshopen 

2. Hur kommunicera mer med lust än av plikt - hur nå fram och nå in? 

Paul Ronge resonerar kring vilka kriterier som gäller för nyhetsvärdering och hur journalister gör för att locka oss att läsa, lyssna och titta. Om hur allt anpassas till den målgrupp man vill nå. Hur kan vi utnyttja den kunskapen i hur vi berättar om våra projekt och lunchtalare? I hur vi bygger upp vår närvaro i sociala medier? Vilka knep finns för att undvika att det går slentrian i våra berättelser? Hur använder vi bilder och den digitala tekniken? 

Två aktuella exempel: Britt-Marie Boudrie i Rotary Stockholm-Djurgården fick ett fantastiskt genomslag i media som den första kvinnan i Sverige som besökt alla länder i världen. Hur gick det till?  Rotary i Uppsala Knivsta fick både UNT och P4 Uppland att rapportera om att Neda Ameli fått priset ”Årets Eldsjäl”. Genom kreativ googling nåddes ett 40-tal media och journalister som tidigare bevakat henne som kändis i ”Farmen”. 

3. Gruppdiskussioner 

Hur kan klubbarna göra sin kommunikation internt och externt ännu bättre?

Hur kan distriktet bättre bidra med att stimulera klubbarnas kommunikation?

Hur kan vi på olika sätt - från klubbarna och distriktet - använda talare och våra projekt i arbetet att stärka Rotarys varumärke bland medlemmar och omvärldsaktörer? 
Redovisning av gruppdiskussioner 

Avslutning