Välkommen till Rotary Distrikt 2355

Rotary Distrikt 2355 är ett nybildat distrikt som inledde sin verksamhet den 1 juli 2024 med 59 klubbar i Uppland och norra delen av Sörmland.

Rotary är ett globalt nätverk med över 1,2 miljoner medlemmar som arbetar med att förbättra vår värld. Det är en politiskt och religiöst obunden organisation som grundades av advokaten Paul Harris i Chicago, 1905.

Vårt motto är Service above self - osjälviskt tjänande - och våra kärnvärden är gemenskap, integritet, mångfald, hjälparbete och ledarskap.

Varje Rotaryklubb ingår i Rotarys globala nätverk och träffas normalt en gång i veckan. Klubben är den viktigaste komponenten i Rotarys organisatoriska struktur och det finns drygt 45 000 klubbar världen över. Rotaryklubbarna är självstyrande, så hur det är att vara medlem varierar från klubb till klubb. Klubbarna fungerar emellertid samtliga på liknande sätt.

Varje Rotaryklubb är medlem i Rotary International. Starka och välorganiserade klubbar får våra medlemmar att trivas och tillsammans gör vi värdefulla insatser för våra samhällen. Det finns naturligtvis mycket mer att berätta om vad vi gör och vår organisation. Läs mer på rotary.se och rotary.org.

Mika Lindfors
Distriktsguvernör 2024-2025